Tuesday, June 23, 2009

.:white outside & black inside:.

bleh aku share ape yang aku bace kt opis ni while aku tade keje...ok la aku search kt google article yang bleh aku bace tuk tambahkan ilmu aku tak kire dlm ape pon la kan...so aku search la...motivasi hari ini...

sangat bnyk motivasi yang ade dlm internet ni...so bace la sket...nk up kan sikit semangat ni...kire aku kene usaha sendiri la tuk lawan ape yang aku nk lawan kan dalam idup aku ni...bak kate toyol...klu dlm dah sutun...luar pon sutun...dan takkan aku nk jadi sutun bro..haha

so sedikit sebanyak aku mencari sendiri sumber yang aku leh mengembalikan semangat aku...ni memang keje aku dari aku sekolah lagi...klu nk ikut kan sangat perasaan aku...kompom aku tak macam ni skang...ok nk jadi cite...aku gali2 google tu...berangkai2 gak la...aku terjumpe..."luar nye indah dalam nye hitam"...aku trus klik...

so...aku bace la...hurm...time aku bace ni...aku nk share la ape yang aku bace ni...so ape yang tertulis dalam satu tulisan org mane tah...die gune name samaran...tp dari indon..bukan malaysia...tapi org malaysia dah translate bahasa melayu yang senang nk aku paham...

ade 2 version...satu hawa satu adam...ok aku nk make it fair aku crita 2 2 version...klu korang nk tau...keep on reading...

version satu - ADAM

die ckp...kaum adam ni bnyk jenis...tetapi tak sebanyak jenis kaum hawa...die amik dari zaman dulu sampai skang...cerita pasal pengorbanan nabi SAW...lepas tu cerita pasal sahabat2 nabi...ok...sume orang dah tau kan pasal ni...so aku skip...aku suke nk btau pasal kaum adam zaman sekarang...

ok..die start cerita dari seorang miskin...die ckp...kaum adam yang miskin adalah kaum adam yang boleh diakui keperibadian nye...tetapi die mengolah perangai orang miskin tu...bnyk gak perangai manusia...die ckp...ade miskin yang redha...ade miskin yang tak redha...hurm...ade plak yang camtu ek...ish ish...miskin redha ni kire die trima la tuhan tu kurniakan kemiskinan pada die sebab die tau sebenarnye die tak miskin...n die tetap berusaha menjadi lelaki...

klu lelaki tak redha plak...hurm...penulis ckp...RAMAI sgt zaman sekarang...dan ade lelaki miskin ni dah jadi kaye raye pon sekarang...hurm...aku pon bace lagi...hurm...sememangnye ade kebenaran tulisan die ni...die ckp zaman sekarang zaman duit...baik mane hati insan yang bername lelaki ni...klu iman tak tebal...dengan duit kompom habes...perempuan dan duit...itulah kelemahan lelaki...inilah yang sgt digariskan dlm tulisan die...so bile start die cerita pasal ni...memang senang nk agak...dan memang sungguh susah nk agak perangai manusia sekarang...tuhan kurniakan rezeki yang halal tapi digunakan untuk menjana perniagaan haram...hurm...aku tak tau nk komen ape mende ni...sebab memang berleluasa...kadang2 bukan yang miskin wat camni...tp selalu nye org yang dah kaye raye tu la yang suke menambah kekayaan di jalan yang salah...ok...cerita lelaki takat ni je..sebab memang die tulis pendek je pasal lelaki...tp bab pompuan...hui...panjang lebor...mungkin sebab die ni seorang lelaki n tu sebab die leh cerite lebih pasal pompuan melalui mate die...

version 2 - HAWA

hehe...aku tau klu ade pompuan yang bace ni kompom ade yang trase...tapi inilah hasil tulisan si penulis tu...tp cerite cam lari tajuk sket...die bercerita pasal fokus kepada beberapa perkara...so ia lebih santai la bile nk bace...aku bace sebab aku nk tau ape yang die tulis...dan ade beberapa perkara yang aku sendiri realize memang sgt terjadi pada zaman sekarang...bleh aku share?

first thing...die cerita pasal student pompuan...hurm...student pompuan la yang sangat mudah rosak...penah tak kite dengar mak bapak ustaz ustazah...tapi anak hipokrit gile...?? inilah perkara pertama penulis tu highlight...die ckp...melalui pengalaman die...die selalu tgk student mewah...tp memang made sense la kan...ade ke student mewah sangat sampai leh pakai memacam yang memang kite tau hanye org kaye jek mampu...haa...dari situ org ni cerita...ade ramai sangat student yang rosak sekarang...hal ni biar la dorang fikirkan samada dunia ni indah ke dgn perjalanan hidup yang macam tu...

penulis ckp pasal pompuan cantik dan tak cantik...ha...ramai yang buntang mate ni...kite start dari yang tak cantik dulu k...penulis ckp...ramai yang tak cantik ni sedar diri...tp ramai jugak tak sedar diri...adoihh...aku tergelak...sebab memang aku selalu pikir cenggini...die kate yang tak berape cantik dan sedar diri tu...memang akan melakukan kehidupan sebagai seorang wanita...tp penulis siap bold kan ayat ni...meskipon wanita ini sedar akan keadaan diri nya dan melakukan semua perkara yang baik, anda tidak boleh memberi tahap kesempurnaan padanya...AKU SANGAT SOKONG!!!! ok...die ckp pasal keperibadian...ade jugak pompuan yang malas...ade jugak yang rajin...ade jugak yang ikut mood...tp satu perkara yang tak bleh lari dari perempuan...mengumpat atau mengata org...hurm...penulis ni kompom selalu ikut kawan pompuan die ni...hehe...bab ni die terang lebar gile...aku amik sikit jek la...ramai pompuan kate nye...suke mengumpat...tetapi bile die tau yang diri die kene umpat...melenting...tak bleh terima keadaan...haha..semua pon camni...aku pon kekadang camni...so nobody perfect!!! ikut korang la kan...klu korang rase xnk diumpat....jgn la mengumpat...aku pon kekadang je...takde la hari2...sebab perbualan aku berkisar tentang camera, kereta, race, duit dan awek aku...hehehe...so xde mende pon yang nk diumpatkan...so pesan aku...klu korang nk mengumpat lelebih...so make sure korang ready kene umpat balik...haaa..ni aku tambah...hahaha...

die tekan lagi pasal satu kesah...mungkin die ni selalu date ngn pompuan lelain la kan...ish...truk gak perangai penulis ni...hahaha...die kate die penah pergi ke rumah seorang cantik...yang mampu wat lelaki kompom pandang die bile lalu ke klu senyum tu leh angau...ok...n pegi umah..minah yang ya allah...ok la aku gune ayat baik sket...die gune buruk..aku gune...kire tak berapa cantik...cantik tetap cantik tapi xberapa la...haa..molek sket...die ckp...dia lebih suke pergi ke rumah perempuan yang kurang cantik ni...korang nk tau sebab ape??? perempuan kan sinonim dengan sifat pembersih...kemas...tersusun...cerewet...ha...semua sifat ni...tiada dlm perempuan yang cantik tadi...haa...die kate ramai yang camni...jarang die jumpa perempuan yang cantik boleh mengemas seperti perempuan yang tak berapa cantik...hehe...tepuk dada tanye selera la ye...ape yang aku rase dlm kes ni...semua punca nye dari sifat dalaman diri tu sendiri la kan...klu kite rase kite selesa untuk duduk dlm keadaan yang bersih...secare otomatik jek badan tu pergi kemas supaye jadi bersih...tp klu yang jenis...agak malas...memang tak kesah...akan jadi tak kesah la die...so bersepah ke kemas ke...die tak amik port sgt...tp lebih elok la....sifat2 yang sinonim dengan perempuan tu dikekalkan....insyaAllah..ni mende senang...xsusah...tp penulis ade macam warning sket...hahah..lawak gak la artikel die ni sebenar nye...die kate...klu pompuan cantik ni berubah...die akan jadi lebih cantik...maksud die...dah la cantik kt luar kan...ni cantik plak peribadi...pergh kompom la akan jadi lebih cantik kan...hehe...so...those yang nk jadi cantik...make sure u all cantik kan luar dan dalam...

aku rase die ni ade maksud disebalik tulisan die ni...so takpe la...aku bace je...bace gelak...bace gelak...hehe...

so aku sebagai lelaki pon kene tegur dalam tulisan die ni...so semua lelaki2 diluar sane...klu korang rase nk bahagia selamanye...wat la macam ape yang sepatutnye...klu korang mampu sayang sorang pompuan jek...juz sorang je la...jgn korang cube tuk menyiksa diri korang sendiri tuk berlaku adil...sesungguh nye tuhan memang dah tetapkan jenis kite ni...so please think deep bout this...

n pada perempuan...wat kan diri korang lebih cantik...tambah keperibadian...or...tambah kan ketabahan hati tu...itu je la kot...sebab aku tak tau ape yang aku nk ckp pasal pompuan...haaa...ade kot...korang tk perlu nk jadi sempurna...tetapi korang kene usaha untuk menjadi wanita yang HAMPIR sempurna...ayat ni aku dpt malam td...dari org yang aku tak sangka leh ckp camni ngn aku...gelak sket...hehehe...

klu korang bace sampai abes...thanks...
this my code to my girl...one...4our...3hree.... -----<;@

4 iDeas:

Anonymous June 23, 2009 at 6:40 PM  

143 = i love you..

siap bg bunge rose lg beb..

ble nak kawen jeng? kekeke

katakku terbang tinggi June 24, 2009 at 11:11 AM  

ak sk tgk cite cj7...scene mn bdk tu kn tanye bl bsr dia nk jd ap...

cikgu:bl bsr nk jd ap?
student: sy nk jd org miskin
satu klass gelak...
student tu sambg...
studen: ayah sy kate kalo kite miskin tp x mnyushkan org, baik hati, x gaduh2 sumer org suka kat kite..
satu klass senyap...begitu juge ngan ak..ha3

bojeng June 24, 2009 at 1:44 PM  

caya la katak....
hehehe....ade gak org amik berat pasal dialog tu....aku ingt aku sorang je suke dialog tu..
hahahah

lima-alpha-november June 30, 2009 at 12:46 PM  

.:white outside & black inside:.

tajuk lu neh mengingatkan wa kat maikel jekson la pulak...

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP