Monday, June 15, 2009

.:Jeram Toi, Jelebu, Negeri Sembilan:.

aduh...malu nk cte ni...ni la first time aku g sini...hahaha...takpe la...at least pegi gak kan...ok la...dah maju sket tempat ni...aku ke sini ngn geng bujang 3 wa...fendy, kopie, kobis....kitorang nk p recce tuk sunday drive minggu depan...so singgah sini...sebab aku cadang kan potluck bersama famili kan...so...terbaik la tempat ni...hehehe...so aku adiahkan sikit gambar rajah jeram toi ni...

pintu gerbang kt pintu masuk jeram toi tu...biase ni klu tempat rekreasi kt n9...kompom ade pintu gerbang ni...hehehe..


sedikit terjemahan pasal apa itu jeram toi...ahaha...korang besarkan lah gmbr ni kompom dapat bace nye...hehehe...insyaAllah klu xrabun la kan...hehehe


haa....waterfall???? air terjun??? air paling berani kt dunia??? hahaha...ha...ni la wajah nye jeram toi tu....eh...bukan ni je...ade la tempat rehat...pokok2 yang bleh cikgu2 wat kelas sains dalam tu...ade anak2 tangga yang boleh dikire dan tidak banyak sepeti tangga di batu caves la...hahaha...masih indah alam ciptaan tuhan ni...alhamdulilah....amiinn...somoga ia nye kekal....


aku tak la hebat amik gmbr...tp boleh la...hehehe...ni salah satu teknik sebenar nye...tp kene ade tripod...tp aku xde la beriye nk bawak tripod kan...handheld sudah...cantik kan air ni...so sape yang tak penah pegi sini boleh la berkelah kt sini....

boleh dapat vote tak gmbr ni??? gmbr ni tak kemas la...aku pon tgk bersepah jek....hahaha...xpe la...korang akan nmpk ni d pintu masuk jeram toi tu...sejuk?? sudah tentu sejuk...hehehe...

ha...ni ade lagi ni....sejuk je mate aku memandang....feel gile la duk sini...aman jek...hehe...udara segar...nk amik gmbr pon best...hehehe

uiks??? bersih tanpa jerawat??? pelik??? jgn pelik...gmbr ni sudah diedit d bahagian muke dak dlm gmbr tu..haha..insyaAllah bagi je mase 3 bulan...licin la...insyaAllah...hehehe...berabis duit tuk nmpk lawa takpe...haaa...ni pesan mak aku...wakakakaka....caya la mama....


hihihihi....dah lame aku tak wat keje ni....hahhaa...tak nyanyi pon tu....eksen lebih..hahaha...klu nk aku menyanyi atas tu keadaan sekeliling kene gelap...wahahaha....ni la gaye nye klu hujung minggu membujang...hahaha...

6 iDeas:

the.flyingtoyol.inc June 16, 2009 at 1:24 AM  

Congrate - Acceptable bro... Cun, cumer compo eko kena banyak improve ler.... Aku nengok eko buat waterfall tu mcm compo pengantin dah.... hehehehe.... Anyway... great shoot bro....

haya_yaya June 16, 2009 at 10:58 AM  

tuan tanah amek gmbor cantek2,ape kes gmbor tuan tanah x cntek,tui tak..?muka tak cantek xpe..ati mau mabeles..

Mrs Fedanza June 16, 2009 at 11:29 AM  

Bujang ye!!!!!!!!!!

attyfir June 16, 2009 at 11:50 AM  

tanteknya gambo air terjun tuh

Anonymous June 17, 2009 at 6:33 AM  

jeram toi yg ade kolam tu ke?leh x cmtu..wahaha..
xleh blah muka bersih tanpa jerawat ;p

-aai

bojeng June 17, 2009 at 7:29 PM  

hahaha....thanks bro tuyul...
hehehe...
cam shot org kawin ek...ahahahah

thanks sume...

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP