Thursday, June 18, 2009

.:kelajuan membawa kebinasaan vol.2:.

hurm...klu nk kate adakah aku ade badi ke johor atau pon mende memang nk jadi mmg aku tak tau...nk zakat? sudah...sedekah alhamdulilah sudah...biar mende ni aku n tuhan jek tau...derma? sudah...bernazar? rase nye sume da wat...klu aku tertinggal tolong la ingt ya tuhan...
genap setahun dari eksiden tahun lepas...julai 2008...aku eksiden lagi jun 2009...tapi kali ni aku lebih tabah hadapi dugaan ni...sebab nyata nyawa itu adalah segala-galanye...

alhamdulilah...pada 11 jun diana msg yang die dapat second interview...so mmg besar peluang die nk keje as Engineer pasni...so aku pon tetap bagi semangat walaupon aku sgt la trase berjauhan ni kan...ok la...gmbr diatas aku amik pada tarikh 7 jun 2009...kete sume OK...xde yang tak ok...sedap di bawa kemane2...tiada cacat cela nye walaupon usia kete ni dah hampir 17 tahun....so...tetap ade yang mengatekan kete ni smart...aku mampu tersenyum je...tetapi tidak lama selepas itu...kete yang memang menarik mate org sekeliling ini dimane jugak aku pegi...tidak seperti yang diminta la...

pada malam 16 jun 2009...satu kemalangan telah berlaku kepada kami...bini aku yang bawak kete..diana bawak...sebab aku a lil bit exhausted...so..aku percaye la die kan...hurm...memang malang tidak pernah berbau...harum ke busuk ke...die non odour...haa..gitu lah....simpang kiri clear....simpang kanan clear....ok...go...dlm 5kmh kelajuan kami...tiba2...moto laju mak oi...bang boom bang...wa kene lu beb...haa...sume pon ade...ganggg...abess..dlm sekelip mate...kete yang org ckp semart ni jadi semak...tu second punye cite...yang aku tau..aku nmpk mamat tu terbang guling2...perghh..macam soting film plak...aku berlari2 anak kt budak moto tu...alhamdulilah tiade kes nyawa...lepas aku tgk die sedar jek...aku trus berlari seperti usian bolt ke arah bakal teman idup aku tu...ya allah..kesian nye aku tgk die...menggigil satu badan...kesian dowh...mmg kesian aku tau ape die rase...tak semudah nk trima kenyataan yang die sgt tau aku syg kete ni camne kan...so die berulang kali ckp sorry kat aku...ye..aku trima sgt mende ni terjadi lagi kt diri aku...kire time jdi kemalangan ni...aku hanye tgk kete tu..n dlm hati...nape aku eksiden lagi? haa..itu je...pasal nk repair kete? pasal mane nk carik duit aku tak pk dah..yang aku tau...aku bleh bernafas...aku leh tgk diana lagi...aku leh hold die lagi...klu nk pk kemungkinan lain...ya allah...jangan sesekali korang try pikir klu diana drive awal sesaat...moto tu laju camtu hentam kete aku...aduh....langgar pintu driver..ape jadi??? dah dah...aku dah penat nk pk sume ni..yang penting aku tau diana sehat lagi...kete aku pon hancur..hurm..ape yang org lain xde yang kete aku ade...hurm...agak hancur la...huhu...sedih tak terkate sebenarnye...tp aku tetap pikior yang mende tu sume ok...alhamdulilah...aku g woshop keesokan nye..hurm...kepale otak aku yang memang penuh care tuk mod kete ni trus rase carbon fibre tu leh repair blk...tp kene amik mase sket dan sedikit duit poket...bahagian enjin panel dan wall kat mounting timing belt ade sikit lari..aku penat nk kejar semalam die lari gak...terguris beb hati tgk body kete aku koyak...asal kete aku je body eksiden....lepas ni klu aku nk cari kete..trus cari kete yang penah eksiden je la kan...haha..klu nk beli kete baru...trus soh org tu koyak kan sket body kete tu n weld balik...ha....tak la aku rase sakit hati sgt...yeperdaa aku ni...hahaha..aku bawak sekali pomen vtec cawangan seremban aku...mok name nye...aku risau kan henjin out meter aku tu...pastu die kate sume ok...pastu siap pow aku lagi...haha...sgt kurang hajar ko mok..haha....time eksiden ni...ade la 2 3 org datang...aiyo...kete manyak smart maa....lugi la eksiden...nk je aku penampor mulut ko..haha..time aku bukak bonet depan...ha...bersuare lagi die...aiyo....bnyk bersih maaa henjin...cantik maa....rim cantik...enjin cantik...body cantik...gile ape?? kete aku eksiden la...chii...tu pon smart ke?...so skang ni kete di pusat pemulihan...doakan la semuanye ok...dan siap cepat...amiin...semua nye bukan dirancang...sesungguhnye ada hikmah disebalik cerita2 yang sudah dirancang olehNya...aku mengharap hanye hikmah yang baik dari NYA....amiin..


antara gambar2 kete ku yang sedikit tidak hensem..kire macam tuan die la..
berjerawat sket kan...haha...as long aku leh keje...leh cari duit...kompom kete ni berjalan balik...insyaAllah...amiin....bab carbon fibre tu...tahun depan la pakai balik...biar pakai setendet je....heheh..

12 iDeas:

haya_yaya June 18, 2009 at 9:12 AM  

alahai dik..siannya..tu la kan..da abes berhati2 pn kena dang gak kete tu..bak kate org,kalo kita x mlanngar,org yg mmlanggar...aisehhh...anyway,syukurler dedua selamat...

Faizal R June 18, 2009 at 9:31 AM  

Tak pe la bro, dah nak jadi nak buat camne, Kalau tgk dr gambar ni xde la teruk sgt, byk lg org eksident lg lagi teruk, yg total lost pun byk, ni masih bole repair lg, fender tu carbon fibre gak ke? susah nak cari tu. pelan2 kayuh cari balik apa2 yang patut, geng mhcc pun byk leh tlg tu, barang insyaAllah xde masalah.

bojeng June 18, 2009 at 9:59 AM  

kak ya - tu la kak...sangat berhati2 pon kene gak...tp alhamdulilah kami selamat...

faizal - hurm...haah fender pon CF bro..mmg susah nk cari balik tu...thanks sebab bleh hulur bantuan...papehal...segan nk minta bantuan MHCC sebab xkenal pon lagi org dlm tu...

lima-alpha-november June 18, 2009 at 10:22 AM  

hati sakit sape yang tahu... wa paham apa lu rasa... sabar je la... rezeki dah camtu... apa boleh buat...

Mrs Fendy June 18, 2009 at 10:53 AM  

Wahai adik kesayanganku...
Jgn sedih dgn dugaan dr Allah. Anggaplah itu satu perjalanan hidup eman yg tlh d tehtukan plehNYA. Alhamdulillah eman dan Yan selamt. Tiada kemalangan jiwa pun yg berlaku. Mmg susah utk cr balik CF tu tapi bak kata Faizal tu cb-cb la contact MHCC. mana tahu rezeki eman ada...
Kaklong nak eman menjalani hidup seperti biasa. Insyaallah blong cakap pomen tu boleh repairnye keta eman...jgn nak fikir yg bukan-bukan lagi ye....
Senyumlah walaupun pahit utk mangharunginya...:)

Joy.Inc June 18, 2009 at 1:49 PM  

Huhuhu... nie klu tun toyol nampak nie.. dah ar dia ckp main tak pegang t***k... pki fender stendet.. huhuhu.. agaknyer main tak bukak baju kot.. kahkahkah... joke skit kasik hati gundah gulana ko tuh mendap sket..

Jgn salahkn takdir.. aper kena ko salahkn johor plak neh.. wa nie bdk JB beb.. jgn mcm-2 kang wa kasik santau bru tau.. wahkahkahkah..

tang fender ngan bonet tuh owner lama bgtau aku dia bli kat race craft bonnet Rm1.6k fender Rm1.8k sepasang.. takde jual sebelah-2.. owner bli barang baru...

jgn sedih-2 wa bantu lu built up Vtec carbon ko key.. pepehal call lah budak johor nie yer...

bojeng June 18, 2009 at 2:20 PM  

thanks la loyai...wat mase ni wa tak pikir sgt pasal barang2 kete ni..wa simpan je la dulu...besar tu nilai2 tu sume pade wa dlm mase camni....papehal ade sen lebih wa repair je balik ape yang ade...

Gua! June 18, 2009 at 2:29 PM  

hadoiiiii....hadoiiii...hadoiiiii...

attyfir June 18, 2009 at 7:02 PM  

bojeng..takpe..janji ko ngn diana..selamat..
semoga kete kp cpt pulih ye..

katakku terbang tinggi June 18, 2009 at 10:31 PM  

steady bro...brg byk lg..plan2 kayuh...wa knl sorg runner brg honda..pape msg ar..no ada kat yan..hom3

Nova Leeza June 19, 2009 at 4:44 PM  

ayo..apa sudah jadi..?hahti2 ya..n gud luck!

Nova Leeza June 19, 2009 at 4:45 PM  

ayo..apa sudah jadi? hati2 ya!

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP