Friday, March 27, 2009

.:WEDDING:.

::Nizam&Shida::
::20 Disember 2008::



Assalamualaikum, hurmm....2 3 hari ni no idea nk update ape...so aku korek je la ape yang aku ade ni...at last aku terlupe yang aku blom tunjuk kt korang hasil outdoor yang tak seberapa ni...shot bersama AJLAN...tp gmbr dari die aku tak penah tgk lagi...yaperdaa...hahaha...ni wedding NIZAM dan SHIDA aritu la...lame dah...hehehe harap korang sume leh bagi support kat aku dlm bidang ni n komen la care dorang nk gaye2 tu...aku x brape reti sgt....


hehe...ni dorang tak ready pon...so as a jurugambar atau photographer aku mesti alert mende2 camni...hurm...org power panggil 'candid' la...member aku sorang lagi tu mmg power candid...


ni aku main PP sket...edit color sebab scene ni pon aku rase cam penah tgk kt album lame2 bapak aku dulu...kan kaler time dulu keijau-ijauan sket kan...so cam lame sket la gmbr ni...classic mode la...


haha...imuda ke nizam ni??? wakaka...karaoke...lagu ok je...tp die nyanyi sumbang trus...tp best la sporting kan...hehe...gud job bro...ni category candid gak ni...hehehe..thanks TUN for this lens..heheh

haha...tgh pening cari key nk masuk...hahaha..layan je la beb....amacam bokeh nye??? perlukah 1.4 lagi??? perluuu la beb....lagi masyuk cam masuk toyol dlm camera tu kasi blur2 kt belakang tu...hahaha...

hurm...aku selalu diingt kan oleh SIFUK aku....skang ni die kt UK...die selalu warning aku eyelevel aku...so aku try la dari bawah plak...hurm...not bad...maybe aku leh panggil ni ke kreatif an jurukamera kan kan??? hehehe there....korang tenang tak tengok langit biru camtu??? ade awan plak tu....hahaha


"2 hati jadi 1"....wah...start dah aku nk bunge2 ni...wakakak...ni name nye teknik silhoute...(btol kah ejaan itu??..lantak la..) hurm...aku suke gak style ni...cam cool jek...aku tak reti pon amik camni memula...tp ade sekali tu aku salah set...tetibe jadi camni...hahah...pastu aku study sket ngn sifuk pasal ni...trus reti la...hahahah...life is about learning kannn.....


haaaaa.....yang ni mmg aku perlu kan sangat la f yang kecik2....bokeh tak brape power ni...tp klu pengantin suke camni...sebab nampk lagi muke dorang..sebab blur sikit jek...kite je photoG ni nk bokeh kaw2 sampai xleh cam kan...hahaha...anyway...aku malas nk tukar lens time ni...pakai je kitlens aku tu...hahaha


haaa....korang tgk...tgk...amacam ade improvement tak dari yang atas tu??? kekeke...bnyk aku tanye org kawin...sume suke gmbr macam ni...penuh makna kate nye....sebab ape ek??? aku tau...sebab HITAM tu kan kaler class...heheh


time ni kan...aku nk sgt ade 3 speedlite...tp satu pon aku xde time ni...hahah...tp boleh la pakai kan gmbr ni...aku pon amatur jek lagi...kekekeke

ececece....main cak cak plak ko ye shida...haha...dah dapat 100% dah abang nizam ko tu...wakakakak

kakaka....lagi dan lagi...aku tak penah puas nk wat mende camni...look cool rite?? klu aku ade speedlite time ni kan...background leh nmpk .....pengantin pon nmpk...tunggu la sape kawin pasni...aku demo kan skill aku ni...hahaha..murah2 je..xpayah bayar...kasi peluang je kat aku...hehe


alamak....awan beb awan...kepul tu...hahaha...time ni CPL aku baru beberapa jam...panas lagi...tripod pon baru...pergh...tp skang dah lame la...kekekeke...toyol mesti tegor bab gmbr ni tak simetri...hehe...terlupe plak nk kasi lurus...no PP biase la..



hoi...nk g mane tu??? org nk amik gmbr korang...blah plak...hahaha...ape2 je la kan...

heeee...aku tatau nk describe ape...ekekekekeke

hurm....nizam gagal memandang kamera....yaperda....woi woi...pandang sini la....

kemas pegangan tangan tu....bro..kekal kan sampai tua tau...muke tu dah kedut2 pon stil pegang tgn shida tu lagi tau....itu yang pempuan nk dari laki yang gentleman ,macho cam kite...hakhakhak

aku nk wide lens.....aku nk wide lens!!!! 10-22mm datang la....tolong laaa......dapat fisheye pon cun sgt dah ni....alahaiiii....

hurm....aku kurang puas ati ngn lighting gmbr ni....ye la...internal flash jek kan....huhuhuhu

no komen! haha...bot tu aku suke....


so korang bleh la komen ye...hehehe...suke ke tak suke ke??? lagi satu..sila lah send url blog ni kat kawan2 korang yang lain...ish ish...klu la satu mesia leh bagi komen kan best...hahahaha..nk aku amik kan gmbr kawin korang??? bleh...btau je bile...harge??? ntah...aku tak tau pasal rege ni...kite duk atas table...kite crite...baru best deal camtu kan???? tak mahal...yang pasti murah...hahaha

sume gmbr2 diatas aku HANYA menggunakan kitlens + Canon 400D....itu aje.....

13 iDeas:

Diana-k March 27, 2009 at 11:09 AM  

bravooo bravooooo...

kite kawin..sape nak amikkan gambo???

muahahhaahahhaa

bojeng March 27, 2009 at 11:15 AM  

hihih....insyaAllah ramai...hahah...
tp ade org tu janji sumthing ngn ayg....hehehe

attyfir March 27, 2009 at 11:36 AM  

cantek2 semua gambo.

Diana-k March 27, 2009 at 2:07 PM  

haaaaaa.......hamba tau saper gerangan org itu..
dier botak2 kan?wakkakaa
pastuhhhhh berlagakkk dahhhh sebab dah berada di perantauan...
ceit..

Joy.Inc March 27, 2009 at 5:52 PM  

Heh.. replacement killer ader ayg.. eh.. silap.. dik DK oii... nie.. abg muke jahat (abg jen9 ko gelar aku) ngan abg botak insyallah turun padang bg penghormatan.. siap storybook wa sediakan.. kehkehkeh... huih ramai ar photographer yg akan dtg nnt.. kompom beb.. anish lg.. vernoz lg.. lan lg.. huuuuu.. kalah wedding mawi & ekin beb... praap.. praap.. praap.. bunyik flash kekeke..

p/s kitaorg dpt vvip punya undangan pon dah bleh berkhidmat daahhhh... kekeke..

Diana-k March 27, 2009 at 7:34 PM  

ye kee bro loyai.... cantekkk aa gitu...takyah bayar ribu riban kan..bg korang air sirap dah cukop kan..kihkhihkhih

Joy.Inc March 28, 2009 at 10:17 PM  

Heheh.. bleh dik DK ooiii.. no hal ar.. Janji Air Sirap lu pki Cawan Emas 916.. Pastuh cawan tuh wa bleh bwk balik.. kekekeke.. VVIP ar katakan.. kuikuikui...

the.flyingtoyol.inc March 30, 2009 at 4:41 PM  

hehehe... masa eko tunang esok, trus bagitahu aku date eko kawen tau... kena bagitahu aku 6-8 bulan in advance... hehehehehe..... banyak keja ler..... heh heh heh heh....

kalau x sempat, eko dtg honeymoon kat UK ler, kita buat re-shoot kawen UK version.... amacam???? ada brannnnnn....??????

bojeng March 30, 2009 at 4:49 PM  

bero tuzyuhl...BOLEHHHH....asal kan suma diseponsar!!!!

hahahaha.....

Diana-k March 30, 2009 at 10:06 PM  

cesss.....6-8 bulan in advancee yer brooo.... okey aaa kasi wat shooting kat UK ah..time kasihh...!! ehehehehe

Anonymous March 31, 2009 at 12:07 PM  

erman kat mana tmpat ni? ada sampan lagik kasitaw kat ner k?
bila nak shot sama ni? ekau sonyap jo?

tak on9 pun?
please reply/chat wen u resif dis komen. tengkiyu

http://kontan.fotopages.com

P.K.B.P SK Bandar Mentakab May 1, 2009 at 12:06 AM  

hai erman dan DK you are so sweet. ape pun gambar pengantin tu mang cantik bangat. pandai edit gambar.wlpun amatur tp gambar2 tu so nice.. nti leh la kongsi2 ilmu. sbb sy pun minat gak ambik2 gambar ni

bojeng May 1, 2009 at 2:50 AM  

cornermai : thanks...hiks...sweet ek..hehe...

ok takde masalah...saya pon suke sharing knowledge ni...papehal contact la..

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP