Tuesday, March 17, 2009

.:CLS:.

what is CLS????
C = Creative
L = Lighting
S = System...
ye...Creative Lighting System....

CLS ni macam best la sebab klu sape yang lagi creative lagi rare la gmbr korang...yang penting skills n speedlite lagi klu lebih dari satu la...klu nk pakai satu nikon bleh...tp klu canon..kene la beli transmitter nye klu nk gune satu speedlite jek kan...haha...

aku gune satu speedlite gak aku nye...tp aku pinjam anish punye speedlite sekali so aku ade 2 la...tu yang aku semangat nk p try CLS ni...hahahaha...

ok bahan2 yang digunakan haritu ye...
-body 400D (milik persendirian)
-lens 24-105 f4 L (milik anish)
-speedlite 580EX (milik persendirian)
-speedlite 430EX (milik anish)
-dan model² bertauliah seperti ajlan, am, erman, wanzul dan tidak lupa juge anish...

cara2
-masukkan lens ke dalam body...bukan masukkan...kire pasangkan la...
-pastikan battery pada ke 2 2 speedlite secukup rase untuk shot 100 keping ke atas..
-pastikan model tidak segan jika ini berlaku dikhalayak ramai...
-skill photographer adalah terpenting...dan main photoG mlm tu ialah GoneJen9_Drift dan dibantu oleh encik anish dan encik ajlan...

baiklah...antara hasil nye akan saya tunjuk kan disini...


model pertama : erman bin ibrahim


model kedua : anish


model ketiga : nur muhammad ajlan @ hamzah

5 iDeas:

vernoz March 17, 2009 at 2:42 PM  

takkan 3 keping jer...model sakit perut ker bro...letak ler lagi gambar

bojeng March 17, 2009 at 4:34 PM  

nnt aku letak dlm flickr lagi yeee...

the.flyingtoyol.inc March 17, 2009 at 5:44 PM  

No 1 - Cun. Nice compo and lighting...

No 2 & 3 - Mood ada tp flash light terober ler... kalau dapat kurangkan sekit pasti menarik n dramatic... Jaga2 angle.... hehehehe.....

bojeng March 18, 2009 at 8:57 AM  

thanks bro...klu terober leh dikurang kan...hahahah...angle ni main taram jek...mmg best ah...bnyk speedlite ni....

lima-alpha-november March 29, 2009 at 9:42 PM  

No 1 - Cun...

huhuhu suka nye aku.... konsep ulor tedung tu...

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP