Tuesday, June 30, 2009

.:umpatan MAUT!!!:.



ha...gmbr sedang diproses...ok..aku nk cerita sket...ni cerita agak menarik...aku malas nk cte lebih pasal ni...tp kan..aku dapat rase kan sesuatu yang aku perlu wat tuk membetolkan semua keadaan yang memang aku tak suke....

ape yang aku maksud kan disini...ialah perkara2 yang aku list kan kt bawah ni :
1. mengumpat
2. meninggi diri
3. berlagak
4. memandang rendah org lain

hurm...aku cukup tak suke golongan ni...btol ckp la..memang aku sgt elakkan la klu jmp org camni..n aku leh kesan mulut2 org yang memang ade salah satu sifat ni...

sebelum korang nk bidas aku....biar aku bidas diri aku sendiri...aku tau aku manusia yang memang ade kelemahan...aku sedaya upaya untuk mengelak ade sifat2 ni dlm diri aku....tak dinafi kekadang tu aku terlepas gak mengate org...tp berlagak , meninggi dir, memandang rendah kemampuan org lain...aku tak pernah sekali rase nk wat....sebab aku selalu letak diri aku ni kt tempat yang paling bwah...so aku harap aku akan jd lebih terlindung lagi....akan aku usahakan...amiiinn...n aku tak pernah putus doa supaya semua masyarakat islam malaysia xde sifat2 camni...

sebenarnye aku terbace artikel ni...just sharing la kan...tak salah kan...
http://alhammasiyy.wordpress.com/2007/12/04/makin-dipujimakin-meninggi-diri/

so...korang leh bace...n korang rase diri korang sendiri...adoi...kekadang sedih beb...mane tahap diri kite kan...

ade bnyk ragam manusia...ade golongan yang suke mengumpat...gile babas nye mengate org lain...bile korang start mengumpat...korang akan start meninggi diri...aku tau sebab aku penah wat...bile korang rase diri korang dah tinggi...besar sangat...bagus sgt...org lain takde sape leh lawan korang...korang rendahkan kemampuan org lain...yang penting mase tu kompom kite gagal bersyukur...sedangkan dah kite tau sume tu Allah yang kurniakan...tapi tu la lumrah manusia...lupe diri...termasuk la aku...

ade yang aku perasan kan...ramai yang hampir lupe mengucapkan perkataan pendek tp yang bermakna "Alhamdulilah" ni...ish ish..susah ke oi???? sekali ko sebut dgn sepenuh keikhlasan korang...hurm...amat bermakne ok...ni tak...bile korang dah best...korang p kutuk org lain...adoi...macam la korang bagus sgt...klu nk banding kan kite yang hebat ni...ade org lagi hebat...haa....apo macam??

lagi satu...rezeki memasing...time korang tgh hebat...tgh femes...tgh mendapat sambutan ramai...korang jgn la asik nk mengate org ni nk tiru la...org tu nk ikut ko la...org tu nk jadi cam ko...pastu ko dengki2...ish...sifat sape ni??? ade korang belajar jadi camni ke time korang amik pendidikan islam dulu??? xde kan...klu ikut result sume A1...bukan main...hahaha...korang korang...sape trase maaf...cume aku tak brape senang dgn environment camni...xselesa bai...cube la korang wat je keje korang...n kerjasama ke...lagi bagus...ko tau tak sume tu tuhan bagi...sekejap je pon DIE nk bagi...klu bagi lame pon...tgk tahap kepuasan korang...ade tu saje jek DIE nk bagi lame sket...sebab nk test...klu yang pandai bersyukur tu...sgt beruntung la...ni klu plak dapat yang berlagak tak reti bersyukur....ko siap...tunggu je la bile korang akan rase xde sape kenal korang dah...kengkawan yang selame ni suke kt korang sebab korang nye kefemesan je ilang...xde sape nk entertain korang dah...time ni baru rase nk tarik sejadah balik...baru rase nk tonggang terbalik solat...nk mintak balik...hahahhaa...lawak kan...aku tau ....sebab aku penah lalui sume ni...so ...klu korang rase korang tgh dipenuhi rezeki...watla pape yang patut korang wat...tak susah pon...juz be humble...low profile...sume org pon sejuk ati ngn korang...

xde sape tau aku..ko..korang...dorang mengompat kan??? tu pasal kite tak kesah je kan nk ngate org yang kite ngate kan...korang tau tak...org yang kite ngompat tu...doa nye sgt la mudah dikabulkan tuhan...

ko dapat bayang kan...klu org yang diumpat tu tau korang umpat die...ish ish...tp nabi tak penah ajar tuk berdoa utk kejahatan...so doakan lah supaye org yang mengumpat tu berubah dan menjadi lebih baik....amiiin....termasuk la diri aku ni...hehehe...

sape yang bace ni...klu trase kan...sebenarnye la bukan marah aku...tp kene diam n pikir balik ape korang dah wat??? hahahhaa....ade gak jenis...pas bace ni trus amik wudhu solat...tobat...tapi jmp member2 balik...abess....wakakaka...takpe la...asal korang sedar ape korang wat...bagi aku...aku tulis kat sini...sebab aku bace artikel tu...n aku citer ape yang aku dah lalui...klu korang sedar awal...lagi bagus....hehehe...

sekian, terima kasih...hahaha...

0 iDeas:

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP