Saturday, February 28, 2009

.:@ lasttt:.

Assalamualaikum..........

setelah sekian lama aku menjadi katak dibawah tempurung...al-maklum la...abis sume forum, gmbr2, tempat2 bersosial dlm internet kt opis aku kene block!!! hish...berdedikasi sungguh aku skang ni...wa cam sangap la xde internet kt opis...gile korang melantak pon tgk coding skang ni...hahaha...so...aku dapat je pc baru semangat plak aku nk g pasang internet kan...tp blom pasang la...ni aku pinjam CELCOM BEROKBAND kekasih hati ku...puan diana_k(puan dah yee...hihih)...tu yang dapat update sket...n baru je dapat tgk banner baru org lain...huhuhu...xpe la kan dah rezeki aku kt opis mmg camtu...bersyukur je lah ape yang ade tu...Alhamdulilah...

**pas aku jual kete aritu...antara barang2 target aku dah ade kt tgn aku...

1. moto baru...tak la baru...second hand gak tp owner lame mmg kamcheng ngan aku...moto skuter NAZA GT-R...moto yang dari rupe nye nmpk laju tp hakikiat nye kurenggggg....tp ok la nk bawak jenjalan...lepas dah la kt Kuala Pilah moto ni...heheh

2. ni baru dpt jek...Personal Computer a.k.a Desktop...nk beli laptop aku xmo pakai laptop biase dah...saving nk beli MacBook...so pakai jek PC ni dulu...haha...aku tak penah plak pakai pc laju cam yang aku beli ni...aku beli pc ni pon dari kawan aku...die ni amat la gile power ba komputer2 ni...korang g la kenal2 ngn die kat www.resakse.com beliau freeelance photographer ak...lajuu ooo...edit jap je...xyah tgu lelame cam dulu dah...sec pc takyah la tau...klu nk shutdown amik mase 6.5sec...klu nk bukak photoshop amin mase 6.2 sec, illustrator amik mase 7sec...kire ok la kan...hahaha...BEST!!!

so, 2 mende ni aku dah dapat....tinggal satu jek lagi...KERETA...kereta apakah yang aku pakai selepas ini??? hurm..dlm ale otak hanye ade kete ni jek :
1. Perdana
2. Lancer Evolution 4 @ 6
3. Suzuki Swift
4. Honda Jazz
5. Myvi
6. Toyota SE Limited @ SEG
dan klu tetibe terpijak duit kan..katekan laaaaa...aku mau pakai Altezza...ni sume bergantung pada rezeki semasa aku....doakan je la aku muah rezki e...insyaAllah..kit sesama umat saling tolong-menolong...amiinn....hehe

ok la...aku ade sikit gmbr tuk entri ni...gmbr muke aku la kan...gmbr ni ajlan yang amik...gune Canon 400D + 70-200mm f2.8 L...adakah aku dah memiliki lens ini??? tidakkkk...itu lens anish...aku sebagai tukang edit...sila lah tgk ye....

**hahaha...wa tau lu org nk ckp pehal muke aku camtu kan??? wa tak kesah...lan la ni curik2 snap...ok...yang atas tu before editing n yang bawah after editing...sume parut diwajah ku tiada...tidak memerlukan lagi pencuci muke...wakakak...

Gambar 1

Gambar 2

12 iDeas:

attyfir February 28, 2009 at 12:14 PM  

HEHE..GANAS..HAH MUKA..NYA..
KTY DOAKAN KO DPT KETE IDAMAN KO..

the.flyingtoyol.inc February 28, 2009 at 11:11 PM  

aku nengok... mcm citer "V" tu ada ler.... hehehehe..... retro punyer citer beb.... tanyer otai2... sure diaorg hingat citer V tuh..... kekekeke......

Diana-k March 1, 2009 at 11:40 AM  

muke tak mandi..
kompom ah tak mandi lagik nie....!!

Isma Kadir March 2, 2009 at 10:58 AM  

Hahahaha... Muka mcm cite V. Siat muka kluar muka cicak. hahaha

anyway, my vote goes here:
1. Perdana - nope, sbb ko dah pki 2 kali
2. Lancer Evolution 4 @ 6 - ok gak la
3. Suzuki Swift - ok klu baru
4. Honda Jazz - x mahal sgt ker
5. Myvi - out!
6. Toyota SE Limited @ SEG - ok klu nak retro sket

Anonymous March 2, 2009 at 11:27 AM  

rilek john...kalau awk x berminat dgn perdana lagi..saya syorkan amik jer kereta evo 4 tuh baru CARA beb...tak..kan nak down grade dari 2.0 ke 1.3/1.5...heheheh mak mentua curiga nanti...wakakakak

'V'...cite apa tuh abg toyolterbang...hehehhee

bojeng March 2, 2009 at 12:34 PM  

pergh...isma detail btol..
hahahah..pakai kete tolak pon ok..
hahaha

cte "V" ni cte ape ni???? adoi....

yang...mmg xmandi pon...hahaha...demam la katekan...

Joy.Inc March 2, 2009 at 4:14 PM  

Nampak sgt muda mudi lagi dia nih.. citer 'V' pon tak tau.. adoyaii.. dulu main free tiap-2 mgu kat TV2.. selang seli ngan citer Combat & Mac Gyver.. sampaikn bapak aku bising sebab aku solat isyak lambat dok melayan citer tuh.. kehkehkeh...

Kete yang sesuai ko beli adalah Kereta Perdana Calsonic GT-R milik rakan dari Selatan Tanah Air.. Beliau menjualnya dengan harga yang amat berpatutan Rm50k termasuk semua accessories..

Mrs Fendy March 2, 2009 at 4:26 PM  

woi bojeng... apo ko mcm nie bona muko kau nie.... dr kocik smp dah nak nak 'beduo' nie ha.. perangai takut mandi ko nie tak berubah2!
Ha... akak kau nie cadang kan.. angkat satu EVO je... blh aku & adib tumpang sekaki....

bojeng March 2, 2009 at 5:32 PM  

oit long...tu cte lame la....yaperdaa...hahahaha...tak mandi tp maintain hensem...wakakakakakaka

loyai : mak oi 50K???? baik wa amik evo beb tentu2 kete jepun...hehehe

Diana-k March 2, 2009 at 7:46 PM  

vote for evo!!
yeay kak long!!!
sepp sket!!!

bojeng March 2, 2009 at 7:49 PM  

haha...evo ek???? kelajuan kompom more than 200kmh....wakakaka

lima-alpha-november March 3, 2009 at 9:27 AM  

V tu cite makan tikus ar... betul ke org org lama?? wa neh nampak je muda... tapi cite lama semua wa layan... neh semua ilmu rapik muda Malika... hahhaha...

Bro... lu beli je kereta sorong... lu penat sorong dk... dk lak sorong lu... nak laju tak pakai kuasa kuda... pakai kuasa jantan lu.. hahahaha....

kalau lu nak pakai evo pun orait je... ada Evo 5 nak tolak neh.. lu bagi je 53K.... wa takde modal untuk tu... sebab wa nak concerntrate bidang hartanah...

kak long tu baru satu gambah muka dia yang tak senonoh... nak tgk lagi ada je... hahahaha....

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP