Friday, April 24, 2009

.:What a LIFE:.

[noted : im using BROKEN english rojak with MaLay Language]

can u all know wat NEXT happen to u n ur life??? adakah ia akan menjadi kan kehidupan anda lebih gembira ataupon membuat kehidupan korang sume muram??? are we ready for this ALL???
pernah kite bersedia???

hurm...melalui penghayatan aku sendiri...nothing we can know what next happen kan...so...benarkan saje diri kite ni untuk hadapi semua tu...tp kenape TUHAN ckp manusia sebaik2 kejadian??? hurm...sebab kite ade akal...

pernah tak korang rase menyesal sgt ape yang terjadi kat korang??? aku takmau assume...tp korang mengaku ngn diri korang sendiri ye...aku sendiri pon ngaku tuk diri aku...so dlm ni...aku cam terpikir time aku nk balik umah semalam..atas moto...

ok...cam korang sume tau...skang ni aku start bisnes kecik2 kan...wat side income...penuhkan tabung... :)
ok la...semalam...aku bawak xlaju la...slow jek...sambil tu mengalamun la...sambil geleng sorang2...senyum sorang2...hehehe...xpe...korang penah dengar term 'MUHASABAH'??? ye..inilah yang aku wat atas moto semalam...
start of thinking what im doing rite now...is it can make my dream come true??? boleh ke??? orang lain boleh je...nape aku tak boleh??? dorang ade sixth sense ke??? aku rase dorang pon manusia macam aku...manusia yang diberi kesempurnaan yang sama macam aku...so...kenapa aku tak boleh buat kan...??? so aku wat je...sebab aku yakin akan keadilan NYA...setiap yang berusaha memajukan diri sendiri ke arah kebaikan TUHAN pasti tolong kite...tp kunci nye satu jek...sama ada kite dapat habuan nye cepat atau pon lambat...itu maksudnye TUHAN nk tgk kite ni jenis mudah patah semangat ke atau trus berusaha tanpa kenal erti letih...so..aku sangat yakin dengan itu...

ok...lagi...pernah tak bile korang teringt akan kehidupan korang sekarang ni sebenarnye boleh jadi better dari realiti nye??? hehe...inilah kesedaran...alhamdulilah...klu korang sume terpikir ini dan membuat satu perubahan untuk mencari semula kehidupan korang yang lebih baik...ini petanda yang baik...ade kesedaran untuk memaju kan diri adalah satu petanda yang kita akan berjaya...insyaAllah...yang penting usaha mesti berterusan...

lagi satu la...klu korang pikir dalam skit kan..tak rase ke...itu la kehidupan kite yang telah dicatit sejak kite lahir lagi??? heeeee...klu korang ingt balik...kehidupan korang skang ni sume ade pengaruh dengan kesilapan dan kebetulan...ade sedikit je peratusan yang mmg kite rancang...selalunye...perancangan kite akan ade sedikit gangguan...dan dengan kesalahan itu kite dapat tahu dimanakah kesilapan kite n mula untuk membetolkan keadaan....btol??? setuju dgn aku???

ok la...aku bagi contoh...klu korang lahir kt negara lain...adakah korang dapat rase keindahan malaysia??? klu korang tak break ngn ex-bf/gf korang dulu...korang jmp tak suami/isteri korang skang??? masih tak setuju ngn aku...ok aku bagi contoh pjg sket...hurm...ok la...klu korang bujang kan...masih belom berkerja...dan korang join satu komuniti...pada mula nya korang ni nothing...tp disebabkan korang bujang n xde keje pastu merayau cari keje...n jmp komuniti ni...n dlm komuniti tu ade somebody yang boleh bimbing korang untuk meniaga...n korang sukses...ade korang rancang tak mende tu??? aku tak rase ade orang mampu meramal bende2 camtu...cube klu korang malas xmo join komuniti tu..atau korang dah ade keje n korang bz dengan keje n tak tau pon komuniti tu??? amacam??? dah setuju ngn aku???

n aku cte sket pasal aku...hehehe...start tahun 2007...sibuk...nk beli kete...sebab dah dapat keje...starting gaji agak tinggi bagi fresh macam aku...ala keje gomen level 41...besar la gak kan..tp lame2 sikit gak sebab org lain dah up gaji kaw2..haha..tp aku tetap bersyukur..sbb aku ni jenis "ok" hehehe..hurm..time ni aku gile DOHC VTEC....gile...mmg sgt gile..aku sanggup tgu 3 bulan sbb member aku jnj nk cari kan...hurm...aku cari sendiri...ade sebijik...cunnnnn kaler kuning spoon...dah cun...mmg nk taruk deposit...tp owner takmo...tp aku dah confirm dah...dapat kete tu b4 raye...next week nye aku call balik...dengan selambe badak owner tu ckp dah jual...pergh....punye sedih aku time tu...tak tau nk ckp la...aku siap dah henjut kete tu kaw2...sedappppp....tp tak dapat...mungkin bukan rezeki aku...ok lah...xpe...aku keciwa...aku beli je ape yang abg wa cdgkan..amik Perdana V6...memula amik kt used car tahun2003...hurm...bnyk prob...tp aku tak matang lagi time tu...nk tu ini kejap2...tak reti sabar..hurm...xpe lah...dah mmg darah muda camtu...aku ngaku silap la kat situ..pastu masuk kelab v-sixers...hurm...stim plak bawak twinturbo...ape lagi...kebodohan aku yang melampau...aku tekad jual kete tu...hurm...parent aku dah pening ngn aku...so aku amik la twinturba body Perdana lame...ish ish...mmg best beb...ikut sejarah kete yang aku beli ni aku baru jual bulan 2 aritu...kete aku ni ikut HP(horsepower) paling tinggi la bile ade event dyno aritu...nk henjut selambe...dah mmg aku kaki henjut kan..hurm..lame2 aku trase sumthing happen if aku trus camni...aku tekad jaul kete tu..walaupon gile babas aku sayang kete tu...takpe..aku lebih rela kehidupan aku teratur dari lalai sampai ke tua...so...dlm mase roda kehidupan aku tu...ramai aku kenal...bagai2 ragam manusia yang aku kenal...sume tu kawan aku...yang baik aku amik jadi contoh...yang buruk aku wat bodoh jek...sebab takde lah aku nk wat camtu gak kan...so...nk jadi cerita..klu aku tak jadi camtu dulu...MUNGKIN hidup aku lebih teratur atau makin tak teratur kan??? so skang ni...ape yang aku impikan dulu VTEC...mungkin akan tercapai tp sebab kesilapan aku mungkin akan pakai SOHC VTEC jek...(single over heat cam)....huhuh...xpe lah...klu xkerana kesilapan aku ni MUNGKIN jugak aku takkan sedar sampai bila2...mungkinnn....dan mungkin jugak aku tak cam skang...heeeeeee...paham2 dah la ye....

so aku nk sarankan kt korang sume...ape yang terjadi dlm idup kite ni kekadang akan ada yang lebih baik...dan akan ada yang buruk...so get ready...nk ckp pasal duit?? korang pikir sendiri la camne nk tambah ke nk buang ke...macam2 jenis bisnes ade kan...so pikir sendiri...aku tak promote pon...tp klu nk tau ape aku wat...tanye je...

tp aku nk ckp...aku pernah menyesal dgn kehidupan aku...tp setiap kali aku menyesal...aku rase tak best...sebab nye...kehidupan tu sume klu tak btol pon salah kite sendiri...skang ni aku rase aku akan trima semua kesilapan yang pernah aku wat...n aku trima aje sume ni....dan TAK MUNGKIN aku nk ulang kan....ish ish..klu ulang gak tak tau la...hehehe...sebenarnye klu kite wat sumthing ....effect nye dah ade 2 3 tahun akan datang....hehehe...believe me!!!
klu tak caye...ingt balik ape yang korang wat thaun 2007...ade tak effect nye tahun ni???

heeee...magic kan???
sekian nukilan ikhlas aku....sorry guys...dah lame tak shot...agak bz skang ni...hehehe...
Assalamualaikum..

0 iDeas:

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP