Monday, December 29, 2008

~~~M.O².D

erman : toyo : bojeng : GoneJen9_Drift : ajang

wa teringat sms abg wa yang yang baru letak intercooler kt kete die tu....wa selalu gak bukak inbox phone wa bace sms die tu....hurmm..wa rase macam mlm ni wa nk kasi sume org tau la....sbb tahun hijrah dah masuk 1430 kan....n 2008 tinggal bape hari je lagi kan....so come here all...spend a couple of ur minutes in ur life to read this....

all of this from DEWA 19.....indo band yang sgt la best....terutama Ahmad Dhani....first song titled "Emotional Love Song"....lagu ni gak aku nk soh one of my kenalan baru wa...nick die "ak"....pikir kan la....dan cari....dimana diri kita sebenarnya....yeah~!!!!

"Belum cukup sembuh hati ku ini..
Dari luka yang kau tikam kejantungku..
Sudah kamu lukai nya lagi..
Sudah kamu hancurkan..
percaya ku kepadamu..
Aku mungkin takkan pernah tau..
Apa salahku kepada dirimu..
Mungkin juga kamu masih ragu..
Dan tak pernah menganggap ini adalah serius

Jangan sakitiku lagi
mungkin aku bisa pergi
pergi untuk selamanya
dan mungkin takkan kembali

Setelah aku menjadi milik mu..
Masihkah kamu akan sakiti aku lagi
Belum cukupkah kamu menyiksa aku
Belum cukupkah kamu membuat aku jadi gila"

hurm....klu lu org sume nk tau....abg wa sorang ni bnyk bg wa lagu n dgr n dalami lirik lagu tu....so...time aku DOWN gile dlm bulan 12 ni gak la...abg2 wa mmg sgt membantu untuk aku trus bangun dan terus kan berjalan...tapi...dorang wat wa bleh berlari beb....memacam btol dorang...haha...tp best sgt lah dorang ni...yehaa...i lap u all...wakakaka...lu org (ak ko pon kene dalami lirik ni) bace la ape yang wa paste kan tu...ha....wa bleh bangun n mule kan hari selepas nye tu dgn senyuman beb...walaupon aku tak pasti adakah hari tu hari aku....tp aku pasti ada yang akan menggembirakan aku...so...time tu...time aku down tu...hanye tuhan yang tau...dan ade la org yang sgt rapat dlm life aku ni...tau gak...camne wa tdo...wa tdo kat mane...wa makan ape...wa camne...tp wa takkan merosakan diri wa la kan...sbb wa masih ade mak bapak wa...tp wa tau TUHAN tu MAHA ADIL...wa wat mende ni sume cam biase tp amat la x biase hokey...buat2 kuat....buat2 cool...tp wa berdarah di dalam...wa sakit di dalam...parut kt dlm lagi dalam dari parut wa accident moto bulan 4 aritu...ha...korang bayang kan la...tp sbb kan wa ni bleh sabar...bleh tabah...bleh tenang...sume tu wa trima je la kan....n sampai la wa layan lagu ni plak....dari DEWA 19 gak....titled "Larut"....

Mungkin aku pernah juga..
Merasakan cinta..
Tapi tak pernah..seindah ini..
Mungkin aku juga pernah
Merasakan rindu..
Tapi tak pernah
Sedalam ini

Mungkin kamu takkan pernah..percaya..
Bahwa sesungguhnya..aku telah terjatuh.

Kuakui aku telah larut
Larut ke dalam
Kamu yang kucintai


ha....klu lu org bace ni plak kan....korang dapat rase cerite dlm lirik ni macam nk crite sumthing yang sgt la indah kan....ya~~~~!!!! inilah die....sumtime kan...bende2 camni kite xleh paksa....wa jujur la...pas wa bace lirik ni n layan lagu ni...pergh....wa release beb...tp time wa bace ni....wa dapat rase sesuatu yang indah....sesuatu yang natural!!!!! NATURAL adalah sgt penting OK!!!!! dlm lirik ni..larut tu bukan larut malam tu...klu korang belajar kimia kan...ade gune perkataan larut dlm cecair ke lemak kan..maksud nye sebati la...kire dah larut ke dalam...ha camtu la...ya...hehehe...mule2 aku ingat dah abis da cte wa...tp sebenarnye cte baru nk mule...n wa rase sgt la best...tu pasal wa rase wa dah masuk dlm satu zone yang org bujang akan rase zone tu....hahaha...lu org pikir la zone ape tu ek....ahahaha...wa dapat rase keikhlasan beb....tu yang wa rase....dan wa harap ape yang wa rase skang ni from 100% pure genuine bright crystal HEART...ha ahmbik ko sume perumpamaan nk yang best2 kan...kire nk ckp yang aku harap sgt mende ni jd dlm tiada paksaan....wa suke...wa rase best..wa senyum...wa gelak...sume nye la...tp semestinya wa beringt...setiap yang suke pasti ada duka...itu sbb wa dah ckp siang2...wa ready....walaupon tak tau ape level ketabahan hati wa kan...hahaha...

hurm...amacam pose wa camni??? ni la muke wa setelah LAMEEEEEEEEEEE sangat wa tunggu waktu wa cam skang....Ya Allah Ya Tuhan ku...aku bersyukur padaMu..kerna memberi kesempatan untuk mencintai seseorang yang aku sgt cintai..(korang nk ckp pe?? ni doa k) hehehe...jgn malu nk berdoa sbb tu yang mmg DIE mintak kite wat kan....ammiiinnnn.....


***special to ak sbb wa ade bace blog die....lu jgn nk lentok2 beb...kasi brani sket...klu "die" datang lagi pasti kan "die" yang lain n "die" yang baru n ready for u 100%....jgn yang same...klu same agak kurang bergune ko nk trima die sbb klu die ulang balik lu akan sakit beb...sedikit peringtan wa tuk lu la...

14 iDeas:

Diana-k December 29, 2008 at 1:32 AM  

aaaa sadissss lah entry nieeee...

ak...ko nape ak?? tak tau kesah niee.....

bojeng December 29, 2008 at 1:42 AM  

bukan ak....tp kawan ak...MR.R....so entry ni dituju tuk semua yang berasa begitu la yang....

AK December 29, 2008 at 2:50 AM  

haha
banyaknya nama aku bertabur dalam entri ini...
actually ko mcm aku gak ek, ske kutip lirik.. meaning, suka fahamkan lirik
dari dulu, YT banyak dihiasi (uh?) dengan obsesnya aku pada lagu sbb lirik

aku mmg ske layan lagu yang boleh releasekan tensen... dan mcm ko, indo band... mostly aku ske peterpan...

entri2 berkaitan:

http://ak0143.blogspot.com/2008/11/kosong.html
http://ak0143.blogspot.com/2008/11/kosong-part-20.html
http://ak0143.blogspot.com/2008/12/dihantui-yang-terdalam.html
http://ak0143.blogspot.com/2008/12/2dsd.html
http://ak0143.blogspot.com/2008/12/menunggu-pagi.html

wah sempat pomot! tak le bla!
haha

btw, thnks la sbb wat entri ini...
ok la tuh ko dah ada apa yang ko nak..
hargainya..
aku masih mencari...
wahahahaha

bojeng December 29, 2008 at 10:57 AM  

hahaha...xla selalu aku ngadap lirik...aku lagi suke menulis...amik gmbr...tu pasal aku suke amik landscape n nature...sbb wa tak kawal bende tu...nature = itself...tgh hijau...tgk awan...(fevret aku ni)...sunset...sunrise...tasik...ah...sume tu akan menyejukkan ati wa la...dan klu x sejuk2 gak...aku akan naik WLW aku...bikin record baru...tp tu dah jarang dah...sgt jarang skang ni...sbb da ade org yang selalu ingt kan aku bahawa nyatu tu satu jek...dgn mak nye sekali ckp camtu...ha...

-pEacE-

Kumbang Sepi December 29, 2008 at 9:43 PM  

satu pengalaman yg ingin wa kongsikan besama adik-adik wa sekalian..

bilamana lu telah berjumpa dengan jodoh lu.. segala kepedihan ranjau lalu akan terhapus dengan sendirinya.. parut lama tetap nan ada tapi lu boleh tersenyum melihatkan parut luka itu..

oleh itu.. usahlah terlalu menangisi kekecewaan hari ini kerana mungkin Tuhan telah sediakan kebahagiaan mutakhir keesokan harinya sebagai ganjaran ketabahan lu pada hari ini..

fezarena December 30, 2008 at 8:39 AM  

AK sgt glamer di sini...hahaha.....hamikkk...

bojeng December 30, 2008 at 8:54 AM  

ayusolo : mau glemer jugak kah??? sekejap nye keje jek tu....hahahah...

kumbang sepi : time kasih to all ur words bro....sume yang ko ckp tu btol benar bro...

UmiMia December 30, 2008 at 11:13 AM  

eh kejap..aku masuk nak tengok gambar potluck..apsal masuk tetiba ada kisah jiwang disini..ermm..salah masuk blog kot..

saya tumpang lalu yer..larikkkkk....

cik iman December 30, 2008 at 2:44 PM  

y ni ke?mm...lampi la nak paham..neway..TQ..

Anonymous December 30, 2008 at 5:23 PM  

akak satu je akak paham lam entry nih

bojeng berjiwang kat AK

ek?

motifff??

AK December 30, 2008 at 5:52 PM  

haaa
tu la kak red tatau
cinta pandang pertama gitu!

hahahaha

gigit jari la diana k!!!

weh, aku men2 je tau!
seriau aku pikir muka serius bojeng!!!
kah kah kah

diana, amik dia blik cpt2...

Diana-k December 31, 2008 at 12:01 PM  

keji ok!

Anonymous December 31, 2008 at 1:04 PM  

Kesah cinta kau masih boleh ditelan walau pahit.. kisah cinta aku berganjak hingga ke jinjang pelamin.. kini kami mempunyai cahaya mata.. tapi.. langit tak selalu cerah.. kusangka hanya hujan gerimis.. rupanya ribut petir melanda.. kenapa kini baru terjadi..?? bukan sekali.. pada mulanya payung yang melindungi aku dari bencana yang kulanda boleh bertahan.. tapi tangan yang memegang payung terasa lenguh.. longlai.. kugunakan tangan kiri untuk membantu tangan kanan yang semakin lemah.. tapi.. bencana yang melanda masih belum reda.. kini kedua2nya lemah.. Nasib ada sahabat yang nampak aku memerlukan bantuan tatkala aku kelemahan.. dibantu aku memegang payung itu untuk trus bertahan menghadapi bencana.. kini bencana kian reda.. Sahabat yang melihat aku semakin utuh memegang payung kini akan beredar pula meninggalkn aku.. bagaimna jika terjadi lagi bencana seperti itu dlm hidupku.. walaupon aku keseorangan aku ditinggalkn dengan pesanan oleh sahabat.. aku mesti bersedia dan tabah menempa segala kerumitan hidup di dunia.. Dunia.. hanya sementara..

bojeng December 31, 2008 at 3:06 PM  

payungusang : cukup la bulan ni saje..kawan2 aku dari sume sudut dtg mencari aku...ya aku boleh menjadi pendengar yang sgt baik....penyimpan yang amat baik pon bleh...so dari cte yang aku bace ni....jgn la ko nk sedih...ya sedih tu satu nikmat tp klu ko layan sedih ko..ko gak yang sakit...aku penah rase sakit tu...mmg sakit beb...sakit sangat dan sbb aku rase sakit tu la aku mencari bende yang btol2 telus...iaitu IKHLAS....so klu ko bace penulisan aku ni..ko akan nmpk aku hepi kan??? tp xmudah tuk aku dapat apa yang aku dapat skang bro...sume kesabaran ketabahan jek..dlm idup kt dunia ni...mmg bnyk masalah klu kite tak jmp jalan penyelesaian..aku mmg susah nk trima klu ade org wat camni kt memember aku...so aku akn tolong la k walaupon kekadang aku tak mampu nk tolong diri sendir..at least..aku dpat bahagia kan org lain...insyaAllah akan ade kebahagiaan tuk aku...tu mmg diri aku...sbb kite kt bumi ni macam roda bro...kekadang kite kt atas tu rase mcm kite dah dapat ape yang kite ni...tu pasal org tua2 ade pesan sentiasa beringt dgn ape jua yang kite ade....so ...ingt lah...kite akan berada di bawwh...dn kite tak tau bape lame kite ada kt bawah....btol?? so bnyk kan la amal...walaupon kekadang aku terlepas gak..so kite nasihat menasihati jek....chow bro salam...bnyk kan besabar...

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP