Tuesday, October 7, 2008

??????

hadoiii...ade jugak org camni skang ni...aku nk share cite ngn korang...semalam 6.10.08 dalam pukul 735pm...bertempat di pintu keluar parking Sungei Wang...keluar lah aku dari pintu tu...nk melintas...wajib la tgk jln n tgk org kan??? so its normal..so aku pon tgk la satu kapel ni..aku pandang macam biase jek...awek mamat tu takde la lawa maneee...pastu aku pandang plak laki nye...kire kite melayu..so aku lemparkan senyuman..so itu lah budi bahasa org cakap...tp..aku tak tau la mamat ni idup zaman jahil sebelum hijrah mane tah...tetibe tak puas hati plak...dgn gerakan mulut yang mmg aku dpat baca "pahal pandang²!!"...wah..hebat mamat ni...aku pandang artis macam nk makan pon artis tu tak marah...dan sejurus sebijik van melintas aku ternampak die berhenti..aku ingt die kenal aku...so aku senyum jek la...tp..apakan daya masih ade org jahil seperti beliau...tetibe aku kene hentak kat bahu aku..mamat tu jerit la "ko pahal pandang²??!!" aku menjadi blur..sakit gak..tp aku tak melawan..biar org ckp aku penakut..tp aku masih punye otak yang waras...alhamdulilah..sekali lagi cube menyerang aku..sekali aku takkan nk serah bulat² badan aku kan..aku tahan la...secare tak sengaje jugak la jam die putus...wekeke..tp tgn aku luke sikit la..die nk pukul lagi tu...aduh..penat aku menepis serangan² dari mamat gile ni...aku mmg blur..tak paham ape berlaku..pastu aku trus la call kengkawan..sbb nk tenang kan hati...tp die siap sound aku..."pahal ko??!! nk cari aku pasni???" hehe...die ingt die sorang kuat nk hentak org..haha..wat pe susah² hentak org..tgn pon sakit..hati pon sakit..tp die tak brani..aku tau..klu die brani mesti die tgu aku call kaum..die tak tau aku pon ramai kaum..setakat "baju" kecik nk belagak besar...aku nasihat kan korang pembace blog aku ni..klu jmp mamat yang berperangai macam ni..jgn lawan..but put a smile on him..physco..wekeke..terang²an dlm ni..aku takkan maafkan mamat ni sampai die datang blk cari aku minta maaf walaupon hanye dgn senyuman..aku tau Nabi Muhammad pon maafkan umat kan..tp dgn org macam ni...aku takkan sesekali akan memaafkan die..doa aku tuk mamat ni..hope one fine day time aku jalan² ngn teddy n L@N...aku jmp die...no more words..but only punch..but not from me...ahaks....fuh..panas ati tak ilang lagi ni...grrr......

9 iDeas:

Anonymous October 7, 2008 at 11:44 AM  

... biasa lar jeng.... tu lah org Malaysia yg dia org kata bersopan santun dan berbudi bahasa.... ENTAH! aku pun tak nampak dan tak faham, macamana org boleh kata mcm tu... Aku yg dah selalu travel nie, terus terang aku ckp, org luar dari M'sia lagi berbudi bahasa daripada org M'sia. Aku ckp nie pun sbb dah banyak kali aku ngan anak aku kena.......

Hai... entahlah.......

Anonymous October 7, 2008 at 12:01 PM  

takde ape jeng... keep cool... dunia sentiasa berputar pada paksinye... kadang diatas, kadang dibawah.. so untuk mamat tu, dia mmg best sebab tgh on top... tapi one day tak mustahil dia akan tersungkur gak... semalam dia hebat kan... sok lusa jangan menyesal kalau dia lak hangit...

bojeng October 7, 2008 at 3:01 PM  

itu lah melayu....me too melayu k...but serius..aku kecewa dgn sikap melayu zaman sekarang...tu je mampu ckap..btol ckp toyol...aku baru pegi luar mesia tak jauh pon..serius dorang lagi berbudi bahasa....

Anonymous October 7, 2008 at 11:21 PM  

......masuk tmpt org bawak hotak bkn pisau.......diam tak bererti kalah, tuhan bagi akal, bagi badan yg sehat kuat bkn wat pukol org....hinduisme pon pcaya hukum karma kann

Anonymous October 7, 2008 at 11:23 PM  

me.....kakashi

cik iman October 10, 2008 at 2:02 PM  

ni laaa kisah nye ye?kekdg manusia mmg slalu salah anggap..mgkn tu yang blaku..dun wori..things will be better next time..")..org xakan tahu at kite..jd,luahkan pe yang di rase..awak ajar sye kan?thankz...")

Eny October 11, 2008 at 8:22 PM  

La... ape kene nye Yob!! Kenape tak story ngan kaklong man... Biasala man.. org melayu kite nie namenye Islam tapi masih hidup dalam zaman Jahiliah. Kalau kaklong tahu sape hentak adik kaklong nie... SENDIRI MAU INGAT!!!

bojeng October 12, 2008 at 8:50 PM  

hehe...ha...tu akak aku dah bersore...jadi paham paham la...

katakku terbang tinggi October 24, 2008 at 12:18 AM  

steady bro..ni cm nk bg pdgn je..pakai x pakai terpulang le k..bl org dh stat kite pon wat le finishg...bak kate nabi..nk ajr gn 3 cr..pbuatan, mulut ngan hati,,hati tu le selemah2 iman..so kalo lakhnat tu gua rs better bg pbuatan je...hu3

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP