Showing posts with label landscape. Show all posts
Showing posts with label landscape. Show all posts

Monday, September 7, 2009

.:phi² island lagi:.

hehe..dah lame kan...baru nk update...heheh...xpe lah..aku update je lah skang ni...bace lah dgn jaye nye ye...no editing edition...hhehehe..

ha....cantik kan...crystal clear lagi air die tau...first time aku g tempat2 camni...bersyukur sgt sebab aku ade gak peluang nk g tempat2 camni...hehehe...

woh....nothing to say la kan..ehehe..aku nk up kan sket pixs ni nnt...aku nk wat cover album ni..hehehecantik kan kan kan..

pakcik yang reti ckp melayu...senang je kitorang ngn die ni...takyah ckp omputih..penat nk translate..haha

apsal ni?
ehehehe....best woo time ni..

"cerita tentang seseorang tentang kehidupan" woah!! haahaha




senja nan merah...wow...hahaha...ok la tu...pemandangan senja kt sane la...hurm...klu nk kasi cantik sket...aku kasi silhoute lagi ni...hahaha tp memandangkan aku ditahap M...so biar je camni dulu...murung dgn kerosakan CF lagi ni..huhu

kitorang berlima tp dlm gmbr ni kompom la berempat jek kan...si Marco tu tolong snap gmbr ni...Marco tgn tak bedung dem!

hurm....klu aku masuk LR ...bende pertama aku akan btolkan alignment gmbr ni...hehehe...tp takpe...korang tgk the original la ye..hehehe...cantik tak?


men in orange....wat a sunset kan....thanks to Toyol...present COKIN kat aku...

wehuuu...awan awan...pakai CPL...Toyol ajar gak ni kegunaan CPL ni...korang tgk tu...kepul2 duh...cantik nye...hehehe

Monday, June 15, 2009

.:Jeram Toi, Jelebu, Negeri Sembilan:.

aduh...malu nk cte ni...ni la first time aku g sini...hahaha...takpe la...at least pegi gak kan...ok la...dah maju sket tempat ni...aku ke sini ngn geng bujang 3 wa...fendy, kopie, kobis....kitorang nk p recce tuk sunday drive minggu depan...so singgah sini...sebab aku cadang kan potluck bersama famili kan...so...terbaik la tempat ni...hehehe...so aku adiahkan sikit gambar rajah jeram toi ni...

pintu gerbang kt pintu masuk jeram toi tu...biase ni klu tempat rekreasi kt n9...kompom ade pintu gerbang ni...hehehe..


sedikit terjemahan pasal apa itu jeram toi...ahaha...korang besarkan lah gmbr ni kompom dapat bace nye...hehehe...insyaAllah klu xrabun la kan...hehehe


haa....waterfall???? air terjun??? air paling berani kt dunia??? hahaha...ha...ni la wajah nye jeram toi tu....eh...bukan ni je...ade la tempat rehat...pokok2 yang bleh cikgu2 wat kelas sains dalam tu...ade anak2 tangga yang boleh dikire dan tidak banyak sepeti tangga di batu caves la...hahaha...masih indah alam ciptaan tuhan ni...alhamdulilah....amiinn...somoga ia nye kekal....


aku tak la hebat amik gmbr...tp boleh la...hehehe...ni salah satu teknik sebenar nye...tp kene ade tripod...tp aku xde la beriye nk bawak tripod kan...handheld sudah...cantik kan air ni...so sape yang tak penah pegi sini boleh la berkelah kt sini....

boleh dapat vote tak gmbr ni??? gmbr ni tak kemas la...aku pon tgk bersepah jek....hahaha...xpe la...korang akan nmpk ni d pintu masuk jeram toi tu...sejuk?? sudah tentu sejuk...hehehe...

ha...ni ade lagi ni....sejuk je mate aku memandang....feel gile la duk sini...aman jek...hehe...udara segar...nk amik gmbr pon best...hehehe

uiks??? bersih tanpa jerawat??? pelik??? jgn pelik...gmbr ni sudah diedit d bahagian muke dak dlm gmbr tu..haha..insyaAllah bagi je mase 3 bulan...licin la...insyaAllah...hehehe...berabis duit tuk nmpk lawa takpe...haaa...ni pesan mak aku...wakakakaka....caya la mama....


hihihihi....dah lame aku tak wat keje ni....hahhaa...tak nyanyi pon tu....eksen lebih..hahaha...klu nk aku menyanyi atas tu keadaan sekeliling kene gelap...wahahaha....ni la gaye nye klu hujung minggu membujang...hahaha...

Wednesday, October 22, 2008

Jambatan Suram :(

PUTRAJAYA,JAMBATAN&ISTANA

sedih aku bile tgk gambar ni...kire macam "mengharap mentari di petang hari tetapi suram sepi yang mendatang"...wakaka...ntah pape plak peribahasa aku tuh...ntah la..gelap ni sbb mmg nk ujan...dah renyai dah..tp gagah kan gak nk amik mood Putrajaya Suram...dgn jujur nye aku edit sket pic ni supaya ade kaler yang naik dan bleh la nk view....im juz trying my best on landscape...wat ur comment bout this dull pic??? huhuhu

ENTRY²

THIS IS...

this is wat we call "blog"...hahaha...so my blog is about my life, my job, my hating, n my photography challenge!! so enjoy it!!
All Malaysian Bloggers Project
HOW MANY MY VISITOR DUDE??
Website Hit Counter

  © JENGPHOTOGRAPHY WEBSITE maintain by MR.ERMAN IBRAHIM 2009

Kembali ke | Back to ATAS | TOP